2012. november 17., szombat

Virágcsokor - kenyértorta



A csokor alapja az itt leírt kenyér. Most a tetejét nem vágtam le, a kenyeret 4 lapra vágtam. Saját készítésű krumplis kenővel töltöttem, a következő képpen:
 az első rétegnél a krumplis krémre vékony szeletekre vágott savanyúuborkát raktam, azt megint megkentem krumplikrémmel, erre jött a második kenyérlap, kruplis krém, rá vékony kolbászkarikák, krumplikrém, harmadik kenyérlap, krumplis krém, három főtt tojás felkarikázva, krumplikrém és végül a kenyér "kalapja".
Kívülről is bekentem a tortát, utána díszítettem.
A kruplis krémet így készítettem: 7 db közepes krumplit megfőztem, hagytam teljesen kihűlni. Utána kis lyukú reszelőn lereszeltem. Két hagymát apróra vágtam, hozzákevertem 4 dl tejfölt és a krumplihoz adtam az egészet. Sóval, borssal ízesítettem, jó sok apróra vágott metélőhagymát kevertem bele és szükség szerint adtam még hozzá tejfölt, hogy a kellő állagot elérjem. FONTOS: a krémet előző este készítettem el, akkor jó volt a sűrűsége, de másnapra, mikor a tortát töltöttem, sokkal hígabbá vált a masszám, ezért ezzel legközelebb számolni fogok!!!
A szár salátauborkából van, pórécsíkkal összekötve.
1 fej fodros salátát használtam el, 50 dkg koktélparadicsomot, továbbá sajtot, száraz szalámit, sonkát.















7 megjegyzés:

  1. Fantasztikusan jól néz ki! Ügyes vagy és kreatív!

    VálaszTörlés
  2. Hi! Your son left a message on my blog at tumblr.com translating this recipe for me, and I wanted to thank both of you! Your recipes are beautiful, and even if I don't understand the directions I enjoy the pictures and ideas.

    I will try making this for christmas, since in my country it is celebrated during summer and this is a beautiful, fresh and colorful creative recipe =)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép ez a csokor! Egy kérdésem lenne, hogy lettek odatűzve a szalámik, sajtok és egyéb hozzávalók? Hogy nem esnek le? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj hogy csak most válaszolok. A szalámirózsákat csak belenyomkodtam kicsit a krémbe, amivel a "torta" be volt kenve kívülről. Mivel zsírosabb, nagyon vékonyra szeletelt szalámikat választottam (ugyanis ezek jobban megtartják a rózsaformát!) nagyon jól megmaradt a tortán. A paradicsomokat viszont fogpiszkálóra szúrva tettem a tortára. (Fogyasztás előtt figyelmeztettem mindenkit erre.) A salátalevelek is csak bele voltak nyomva a krémbe.

      Törlés